Ostatnie wiadomości:
Akupresura- leczenie czy magia? - sobota, 20 czerwca 2015 22:52
Seminarium qigong z mistrzem z Shaolinu - niedziela, 13 stycznia 2013 10:06
Co to jest Reiki? - poniedziałek, 20 lutego 2012 10:37
Dowiedz się, jak Reiki uzdrawia - poniedziałek, 20 lutego 2012 10:31
Medytacja sposobem na bezsenność - sobota, 23 lipca 2011 10:47
Leczenie bezsenności przy pomocy aromaterapii - niedziela, 13 lutego 2011 18:01
Akupresura - skuteczny lek na bezsenność - niedziela, 13 lutego 2011 17:56
Leczenie akupunkturą - sobota, 11 grudnia 2010 22:57
Rodzaje stresu i przyczyny choroby - niedziela, 10 października 2010 10:24
  • Załóż swoje konto!

Medytacja sposobem na bezsenność

Kładziesz się spać, lecz sen mimo to jak na złość nie chce przyjść? Dlaczego by więc nie spróbować technik medytacyjnych? Przecież to jedna z najłatwiejszych technik relaksacji.
Medytacja to chyba jedna z najciekawszych metod na bezsenność. Wywodzi się z filozofii indyjskiej, lecz mimo odległego miejsca pochodzenia jest dostępna dla każdej osoby.

W artykule omówimy kilka najfajniejszych technik medytacji, które każdy może wypróbować sam w domu.

Kontrolowanie oddechu
Prawdopodobnie jedna z najprostszych istniejących metod. Polega na kontrolowaniu swojego oddechu i oczyszczeniu umysłu z niepotrzebnych zmartwień.
Działaj według poniższych kroków:
1. Usiądź po turecku w cichym pomieszczeniu na podłodze.
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Oddychaj głęboko przez nos.
5. Licz każdy swój oddech.

To już wszystko. Wykonuj kolejne kroki aż nie będziesz w stanie uzyskać takiego poczucia relaksacji, że bez problemu zaśniesz wieczorem.

Koncentrowanie się na przedmiocie
Musisz wybrać jakiś objkt, na którym będziesz mógł się skoncentrować. Radzę wykorzystać świecę postawioną w zaciemnionym pomieszczeniu. Takie zestawienie sprzyja skupieniu i głębokiemu relaksowi.
Działaj według następujących kroków:
1. Usiądź po turecku w cichym pomieszczeniu na podłodze.
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Ustabilizuj oddech.
5. Otwórz oczy i skup się na wcześniej wybranym przedmiocie.
6. Utrzymuj koncentrację jak najdłużej, wszelkim innym myślom pozwalaj spokojnie odpłynąć.

I to tyle. Wykonuj 10-15 minutową sesję z tą techniką przed pójściem spać, a zobaczysz o ile łatwiej będzie ci zasnąć.

Odliczanie wstecz
Banalna metoda umożliwiająca oczyszczenie umysłu z frustrujących myśli. Dzięki niej łatwo uzyskać stan relaksu, co sprzyja szybkiemu zaśnięciu.
Działaj wg. następujących kroków:
1. Usiądź po turecku w cichym pomieszczeniu na podłodze.
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Ustabilizuj oddech.
5. Zacznij powoli odliczać w myślach od 100 do 1.
6. Kiedy zakończysz jeden cykl, zacznij liczyć od nowa.

Powtarzaj kroki 5 i 6 dopóki nie uznasz, że osiągnąłeś już odpowiedni poziom odprężenia.
Zobacz jak wygląda naprawdę świadomy sen - zapisz się na kurs.
http://www.publikuj.org/medytacja_sposobem_na_bezsennosc_13911.html

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież